Hírek : Exkluzív: Heikki Kovalainen rovata |
Exkluzív: Heikki Kovalainen rovata
2007.03.21. 22:02
A 2007-es szezonban minden egyes futamot követően egy személyesen Heikki Kovalainen által írt értékeléssel várjuk kedves Olvasóinkat, melyet az ING, mint a Renault F1 csapatának főtámogatója készít exkluzívan az F1hírek számára.
Exkluzív: Heikki Kovalainen rovata
Faludi Zoltán, 2007. március 20. kedd 13:04
ESZKÖZÖK:
A 2007-es szezonban minden egyes futamot követően egy személyesen Heikki Kovalainen által írt értékeléssel várjuk kedves Olvasóinkat, melyet az ING, mint a Renault F1 csapatának főtámogatója készít exkluzívan az F1hírek számára.
Régóta vártam a lehetőségre, hogy részt vehessek egy Forma 1-es Nagydíjon. Több hónapos előkészület, több ezer kilométernyi tesztvezetés után Ausztráliában végre megtörtént. Nagyszerű érzés volt másfél évnyi tesztpilótaság után ilyen közel lenni az első Forma 1-es futamomhoz. De nem izgultam, egyszerűen csak el akartam végezni a feladatot.
Nem mondanék igazat, ha azt írnám, hogy most, a verseny után elégedett vagyok a végeredménnyel. Miután megvitattuk a nap eseményeit a mérnökeimmel, eljöttem a száguldó cirkusz nyüzsgéséből, és a hotelszobámban próbálom tágabb összefüggésben áttekinteni a dolgokat. Mint azt már többször mondtam, úgy jöttem az első nagydíjamra, hogy nem akartam siettetni a dolgokat, inkább a hibákat akartam elkerülni, és lehetőség szerint gyűjteni szerettem volna pár pontot. De a meglehetősen izgalmas futamhétvége végén csak tizedik lettem. Nem így terveztem, így elégedetlen is vagyok. Persze jó érzés volt eljutni a kockás zászlóig, de ez nem elég.
Az ausztráliai hét edzőtáborban indult. Próbáltunk testileg is a legjobb kondícióba kerülni, és túljutni az időeltolódás okozta fáradtságon, hogy a versenyre csúcsformában legyünk. A hétvége aztán rakétasebességgel telt: szerintem az elmúlt négy napban a versenypályán és a szállodán kívül semmit nem láttam! Szerdán bejártam a pályát a mérnökeimmel, hogy megismerjem a pálya sajátosságait, meg belőjük a legjobb versenyútvonalat. Másnap kezdődtek az első technikai eligazítások meg a sajtóinterjúk.
|